Кошик
451 відгук
БЕЗПЕКА, НАДІЙНІСТЬ ТА КОМФОРТ!
+380 (67) 462-28-36
+380 (50) 203-16-93
Данькевича, 17, Київ, Україна
Кошик
ЛІМАН ГРУП

Мотузка для альпінізму

Мотузка для альпінізму
Мотузки поділяються, відповідно до призначення, на динамічні, призначені для альпіністів, і статичні, призначені для промислових робіт на висоті, для рятувальних робіт і спелеології. Статичні мотузки - це мотузки з низьким розтягуванням. Вони служать для страховки при роботах на висоті, для рятувальних робіт, в спелеології та ін. Важливо, щоб статична мотузка мала мінімальне розтягування та максимальну міцність. Мотузка альпіністська (динамічна) призначена для страховки при зривах. Її завдання - забезпечити мінімальне навантаження на людину навіть при глибокому зриві за рахунок подовження. Статичні мотузки – це плетені текстильні мотузки, конструкція яких складається з ядра (сердечника) (1) і обплетення (2). Конструкція мотузок

Статичні мотузки - це плетені текстильні мотузки, конструкція яких складається з ядра (сердечника) (1) і обплетення (2). Сердечник має основну несучу функцію і складається з окремих жил. Оплетка захищає сердечник від різних впливів (механічних, хімічних, теплових тощо).

Вимірювання діаметру - дана величина вимірюється при навантаженні мотузки вагою 10 кг

Подовження мотузки - статичне подовження випробовується при навантаженні 150 кг (попереднє вимірювання при вазі 50 кг). Повинно бути не більше 5%. Статична міцність (розривне навантаження) - відповідно до вимог європейських і національних стандартів повинна бути не менше 22 кН (2200 кгс). УВАГА! Рекомендована робоча навантаження мотузки - 1/10 номінальної міцності, зазначеної на етикетці виробу. Вимоги - статична мотузка повинна виготовлятися з матеріалу, який має точку плавлення вище 195 °C. Для їх виготовлення можна використовувати поліетилен і поліпропілен. Зміщення обплетення щодо сердечника - при багаторазових підйомах по мотузці на жумарах і при спусках по мотузці виникає ризик зсуву обплетення. При тесті мотузки вимірюється зсув обплетення щодо ядра. Потрібно, щоб зсув не перевищувало 40 мм при протягуванні мотузки довжиною 1 930 мм, т. е. приблизно ±1%. Динамічний вплив при ривках - кількість зривів є заходом безпеки (міцності) rope-fall.jpgмотузки. Жодна нова мотузка в хорошому стані при правильній експлуатації - на практиці не може розірватися при зазначеній розривного навантаження. B відповідності з вимогами, мотузка повинна витримати не менше п'яти зривів з коефіцієнтом падіння 1 при 80-кілограмовому вантаж. Випробувальний зразок довжиною 2 м пов'язаний на кінцях вузлами «вісімка» і випробовується п'ятьма ривками з коефіцієнтом падіння 1. Мотузка повинна витримати всі п'ять падінь. На практиці випробування на ривки тривають до тих пір, поки ланцюг не розірветься. Саме цей параметр вказується в паспорті на виріб. Безпека мотузки поступово знижується із-за старіння матеріалу і зносу, знижується її міцність. Вологість, що впливає на волокна поліаміду, також знижує міцність мотузки. Коефіцієнт узловязания (жорсткість мотузки). Одним з найважливіших вимог вимірюється відношення діаметрів вільної мотузки і мотузки у вузлідо альпіністським мотузках є надійна в'язка вузлів. Жорстка мотузка погано йде в карабінах і погано в'яжеться вузли, працювати з м'якою мотузкою набагато приємніше. Як це перевірити? На мотузці в'яжеться простий вузол і навантажується масою 10 кг. Потім вимірюється відношення діаметрів вільної мотузки і мотузки у вузлі. Це і є вузловий коефіцієнт. Він не повинен бути вище 1,2.
Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner